• Activatiecampagne Taxi Centrale Amsterdam

  • Activatiecampagne Taxi Centrale Amsterdam

  • Activatiecampagne Taxi Centrale Amsterdam

Eenvoudig een taxi bestellen

Taxi Centrale Amsterdam (TCA) lanceerde in januari 2012 haar eigen mobiele applicatie voor zowel iPhone, iPad als Android. Deze applicatie stelt iedereen in staat via de app een taxi te bestellen waardoor telefonisch contact met de centrale niet meer nodig is. Al met al genoeg redenen om het Amsterdamse publiek op de hoogte te brengen. 

Altijd een taxi bij de hand

Het gegeven dat tegenwoordig bijna iedereen een smartphone op zak heeft, wordt met de pay-off ‘altijd een taxi bij de hand’ nog eens onderstreept. Het campagnebeeld laat de consument een kruising tussen een taxi en een telefoon zien waardoor de centrale boodschap helder wordt overgebracht. 

 

9NlJhRLXRNo

 

Campagne

Vanwege het lokale karakter van de campagne, is er gekozen voor het segmenteren van doelgroepen op basis van de aard van het taxigebruik. Met deze strategie is een complementaire middelenmix ontwikkeld voor zowel shoppers, business als uitgaanspubliek. Door de inzet van lokale organisaties in de stad, bij de verspreiding van de middelen, is het mogelijk geweest om met beperkte middelen een groot bereik te genereren.

Resultaat

Alle offline middelen zijn voorzien van QR-codes waardoor de effectiviteit van de campagne nauwkeurig te meten was. Met een loopduur van ongeveer een maand zijn bij benadering 30.000 app downloads gegenereerd. In dezelfde periode werden meer dan 40.000 taxiritten via de app geregistreerd.