• Branding campagne St. Antoniusziekenhuis

  • Branding campagne St. Antoniusziekenhuis

  • Shell LiveWIRe campagne

  • Branding campagne St. Antoniusziekenhuis

Gevoelig onderwerp

De laatste jaren is het voor ziekenhuizen steeds noodzakelijker geworden om zichzelf te profileren in hun verzorgingsgebied. Marktwerking, maar tevens prestatienormering vanuit de landelijke politiek dragen hieraan bij. Een van de speerpunten van het St. Antonius Ziekenhuis is oncologische zorg, beter bekend als zorg rondom het gevoelige onderwerp kanker. Hoe kan je als ziekenhuis op een integere, respectvolle maar ook prikkelende wijze ‘reclame’ maken voor kankerzorg?

Niet veroordelen

Voor een ziekenhuis, en zeker voor een behandelend arts, is het zo goed mogelijk helpen van een patiënt de allereerste prioriteit. Dit gegeven heeft het creatieve team van One Shoe als uitgang genomen bij de ontwikkeling van een unieke kapstok. Uit deze houding blijkt namelijk een hoge mate van gastvrijheid en wilskracht om mensen zo goed mogelijk te helpen. Samen met drie verdedigbare concurrentievoordelen hebben we een krachtige boodschap ontwikkeld met triggers voor verschillende typen consumenten.

 
Uitvoering

Met een fotoshoot hebben wij materiaal ontwikkeld waarin we zowel de kwetsbaarheid van een patiënt, als het patiëntenvertrouwen in de beste artsen hebben vastgelegd. Hierdoor hebben we foto’s gecreëerd die perfect aansluiten bij de gewenste uitstraling voor de campagne.

Mediastrategie

Aangezien de oudere doelgroep voor deze campagne (55+), heeft One Shoe een middelenmix bepaald die past binnen de mediaconsumptie van de doelgroep. Naast de inzet van lokale kranten hebben we met een abri campagne, gericht op de regio Utrecht, specifiek getarget op wijken waar veel senioren wonen.