• One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

  • One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

  • One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

  • One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

  • One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

  • One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

    One Shoe ontwikkelde de campagne Filesophie

Creatieve manier om files te voorkomen

Hoe kunnen we op een creatieve manier en met de inzet van social media ervoor zorgen dat autorijders op de A12 tussen Woerden en Gouda files voorkomen en/of vermijden in een periode van flinke werkzaamheden? Die vraag stelde Rijkswaterstaat en de ANWB aan diverse bureau's. One Shoe won de pitch en was verantwoordelijk voor het bedenken en realiseren van de campagne Filesophie

Filesophie

Sophie, in werkelijkheid Iris, is werkzaam bij Rijkswaterstaat en verkozen tot het gezicht van de werkzaamheden aan de A12. Zij voorziet bestuurders via diverse kanalen, waaronder filesophie.nl, van tips en gaat samen met autorijdend Nederland op zoek naar oplossingen om files te voorkomen en te vermijden.

 

Wie is FileSophie?

 

Nieuwe manier

De campagne is een eerste stap voor Rijkswaterstaat om op een voor hun vernieuwende manier interactie te zoeken met autorijdend Nederland. Of de weggebruikers FileSophie een waardevolle ondersteuning vonden? De resultaten van de campagne waren boven verwachting. Tijdens de campagneperiode hebben 36.000 mensen de website bezocht. Dat is behoorlijk aangezien de campagne zich richtte op een beperkte doelgroep, namelijk de weggebruiker die regelmatig op de A12 tussen Woerden en Gouda rijdt.

Social media

Via Twitter kwamen veel positieve reacties binnen. Met actuele en persoonlijke berichten heeft FileSophie, namens Rijkswaterstaat, de juiste snaar weten te raken bij veel weggebruikers. Dat de inzet van social media als prettig wordt ervaren blijkt onder meer uit een bericht van een twitteraar aan Sophie. Een weggebruiker vroeg zich af waarom er bij afrit Waarder geen bord stond met ‘Let op korte uitvoegstrook’. Sophie heeft vervolgens contact opgenomen met de uitvoerder en de volgende dag stond het bord bij de afrit. “@FileSophie Is het toeval of zijn die borden na mijn Tweet geplaatst? Zo ja dan is dit het snelheid records actie van een overheid ooit! TOP” 

 

wKQtfbfLExs