• DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

  • DHL Parcel website

Over DHL Parcel

Een focus van het beleid van moederconcern Deutsche Post DHL is het verkrijgen van een toppositie in e-commerce vanuit het oogpunt van consumentenbeleving. Dochteronderneming Selektvracht, specialist als vervoerder voor bekende online winkels, en DHLforyou gingen per 1 mei verder als DHL Parcel om dat doel te bereiken.

De oplossing

Met de samenvoeging van divisies ontstond ook de behoefte aan een nieuwe, meertalige website die de functionaliteiten van selektvracht.nl en dhlforyou.nl samenvoegt en de gecombineerde doelgroep aanspreekt. Aangezien de doelgroep mobiel en onderweg is, is een responsive design neergezet als theme voor deze Drupal 7 website.

Scrum

Op basis van de deadline en de 2 maanden die tussen het opstarten van het project en de beoogde livegang inzaten, adviseerde One Shoe om de website op basis van de Scrum methodiek te realiseren. Dankzij deze methodiek en de daarbij behorende nauwe samenwerking met DHL Parcel ontstond de mogelijkheid om snel te schakelen en is de deadline met een mooi resultaat behaald.

Drupal 7

Op basis van goede ervaringen uit het verleden bij de realisatie van www.dhleasydesk.nl, was het de wens van DHL Parcel om de website met Drupal 7 te realiseren. Argumenten voor de keuze voor Drupal zijn o.a. de goede SEO ondersteuning, herbruikbaarheid van modules op meerdere domeinen, mogelijkheden voor meertaligheid en de beheersbaarheid voor de eindgebruiker. 

 

Track & Trace

Een van de meest gebruikte functionaliteiten op DHL Parcel is de Track & Trace functionaliteit, waarmee consumenten de status van hun bestelling kunnen bijhouden. One Shoe realiseerde een koppeling met het tracking systeem van DHL Parcel, waardoor gebruikers op de website middels een code precies kunnen inzien waar hun bestelling zich bevindt en wat het beoogde aflevermoment is. 

Responsive design

Omdat een aanzienlijk deel van de doelgroep niet alleen via de pc de website zal bezoeken, is de website schaalbaar naar device (responsive) opgebouwd. Dat houdt in dat de website automatisch schaalt naar een variant die meest geschikt is voor het toestel waarmee www.DHLparcel.nl wordt bezocht, zij het een laptop, smartphone of tablet.

 

Bezorger gemist

Mocht een bestelling desondanks toch gemist worden, dan beschikt de website ook over de "bezorger gemist" functionaliteit waarmee consumenten een nieuw aflever moment en adres kunnen aangeven. Dankzij een koppeling met het planningssysteem van DHL Parcel wordt deze wijziging direct doorgevoerd in de planning van de bezorger.

Gemakkelijk verzenden

Naast deze functionaliteiten biedt DHLparcel.nl ook de mogelijkheid om pakketten te verzenden. Zowel zakelijke als particuliere gebruikers kunnen direct een order voor een verzending plaatsen of, wanneer een gebruiker meer dan 10 pakketten wil verzenden, een offerte op laten stellen.