• My DHL Parcel: intuïtieve high-traffic verzendservice

  • My DHL Parcel: intuïtieve high-traffic verzendservice

Customer centrische logistieke dienstverlening

Vanuit het besef dat duurzame klantrelaties alleen mogelijk zijn als DHL Parcel en haar diensten gebruiksvriendelijk, intuïtief en klantgeoriënteerd zijn, voert DHL Parcel een customer centrische strategie.

In lijn met deze strategie transformeert DHL Parcel van een productgerichte naar een dienstverlenende organisatie. In de online tooling staat daarom de klantbehoefte centraal. Deze visie vraagt om intelligente en tegelijkertijd gebruiksvriendelijkere functionaliteiten.

Gebruiksvriendelijke digitale verzendoplossing

De uitdaging voor One Shoe: “Ontwikkel samen met het developmentteam van DHL Parcel één gebruiksvriendelijke digitale B2X oplossing waarmee een groot aantal bestaande DHL-producten samenkomen in één verzendservice en waarmee de business- en serviceprocessen voor verzenders van grote aantallen zakelijke pakketten soepeler verlopen.”  

 

My DHL Parcel

My DHL Parcel: één geavanceerde en toch gebruiksvriendelijke internationale verzendservice met alle DHL Parcel producten geïntegreerd.

Met deze tool ontzorgt DHL Parcel haar klanten volledig: men hoeft niet meer zelf wegwijs te worden in de verschillende diensten van DHL Parcel. Het systeem kiest de juiste service en regelt de facturatie zelf. Hierdoor kunnen gebruikers snel, eenvoudig en intuïtief grote hoeveelheden zendingen aanmaken, verwerken en volgen.

Mogelijkheden van My DHL Parcel

- Gehele zending configureren in een paar clicks
- Het juiste product wordt automatisch aan een zending gekoppeld
- Direct extra services selecteren (afleverlocaties, verzekeringen) 
- Meerdere zendingen tegelijkertijd voorbereiden
- Labels printen
- Pick-ups inplannen
- Adresboekbeheer
- Accountstructuren en multi-level organisatiestructuren opzetten
- Userfeedback geven (Usabilla) 
- Track & Trace
- Uitgebreide rapportagemogelijkheden
- Gepersonaliseerde instellingen

 

Verstuur je pakket slim met DHL Parcel

Efficiency en kwaliteitsslag in één

De grootste succesfactor is het feit dat de verzender niet gehinderd wordt door de enorme hoeveelheid functionaliteiten aan de achterkant: we zijn erin geslaagd de taken in de applicatie te vereenvoudigen, de user-flow te optimaliseren en het aantal keyscreens te minimaliseren tot één Single Page. 

Ter vergelijking: de oude tool IntraShip had vier schermen om pakje aan te maken, My DHL Parcel heeft slechts één pagina voor het gehele verzendproces. Dat resulteert in een 100% tijdswinst. Waar een ervaren IntraShip gebruiker 1 minuut nodig had om een zending te boeken, kan dat in My DHL Parcel in een halve minuut.

Indrukwekkende resultaten

Een indrukwekkend resultaat: het gebruik van My DHL Parcel is spectaculair gegroeid ten opzichte van de vorige tooling: binnen 12 maanden na lancering wordt 37% van het totale volume zendingen via My DHL Parcel verzonden.

Continue co-creatie

De verzendservice is in co-creatie met de eindgebruikers ontwikkeld. Al vanaf de strategische fase hebben we nauw samengewerkt met de eindklant van DHL Parcel. De reacties zijn dan ook lovend: “Super snel, vriendelijk en behulpzaam”, ”Makkelijk te gebruiken, makkelijk zendingen op te zoeken. Geen gedoe zoals met andere vervoerders. Twee keer klikken en het is voor ons geregeld.” 

 

Koploper in de branche

Met deze hoogkwalitatieve digitale dienstverlening loopt DHL Parcel voorop in de branche, zowel op het gebied van customer centricity, het hoge niveau van selfservice als de gebruikte techniek: MyDHLParcel is een Single Page Applicatie ontwikkeld met de nieuwste technieken zoals het AngularJS Javascript Framework op basis van Google Material Design, de designfilosofie van Google voor een optimale User Interface.