One Shoe logo

Creative & Digital Agency

14 jaar One Shoe - van keukentafel tot keukentafel

14 (!) jaar geleden richtten Floris Derksen en Michel van Velde One Shoe op. De tijd dat we overgingen van floppy naar USB, we pingend op een Blackberry door het leven gingen en de wonderbaarlijke wereld van Youtube ontdekten. Nu - in 2020 - zijn we met 50 collega’s: creatives, UX-ers, visual designers en front- en backend developers. We vieren het niet in ons kantoor in Utrecht, maar - vanwege de huidige omstandigheden rondom corona -  alle 50 vanaf onze eigen keukentafel. Remote.

One Shoe | 20 mrt 2020

Startlocatie: de keukentafel

Oprichters Floris Derksen en Michel van Velde begonnen 14 jaar geleden met twee laptops aan de keukentafel. Michel: “Floris en ik zagen in 2006 een behoefte in de markt voor een geïntegreerd bureau waar alle disciplines onder één dak nauw samenwerken. We brachten medewerkers met een totaal verschillende DNA (creatives en high-end techies) samen bij One Shoe.”

One Shoe is 14 jaar later uitgegroeid tot een award-winning creative and digital agency, die nationaal en internationaal mooie resultaten laat zien. We zijn trots op onze cases die daadwerkelijk impact hebben op het dagelijks leven, zoals bij Thuisarts, DHL en G4S.

One Shoe goes remote

Vanwege de coronacrisis werken we deze periode niet op kantoor, maar remote. En dus proosten we dit keer vanachter onze eigen keukentafels op de verjaardag van One Shoe. Floris: “Het was even schakelen, maar gelukkig zit digitaal werken in ons DNA. Ik ben blij te zien hoe we als team - samen met onze relaties - ons werk kunnen voortzetten. Teamwork waar ik trots op ben!”

Ambitie voor de komende jaren

Michel: “Er is meer dan ooit behoefte aan een geïntegreerde aanpak, waarbij creatieve oplossingen en perfecte digitale executie hand in hand gaan. Wij werken altijd samen met de opdrachtgever op basis van een customer-centric aanpak. Dit leidt tot beter werk en betere resultaten. Kortom, more bang for your buck.

Onze sterke positie in de zorg en E-health willen we verder uitbouwen. We zijn trots op ons werk voor Thuisarts.nl, Kanker.nl en Longfonds en blijven innoveren om de zorg beter te maken. Een relevant topic voor de tijd waarin we nu leven. Op development gebied blijven we een koploper met open source webdevelopment (Drupal) en Frontend (React en Vue.js) in combinatie met cloud content management. Zeker op creatief gebied zullen we veel meer van ons laten horen. Merkstrategie, conceptontwikkeling en creatieve campagnes: you name it! Dus, een ambitieuze maar zeker relevante agenda voor de komende jaren.”