One Shoe logo

Bureau One Shoe officieel ISO9001 én ISO27001 gecertificeerd

Met deze certificering toont het Utrechtse bureau aan dat het praktische, transparante en goede procedures hanteert omtrent informatiebeveiliging en dat kwaliteit van het werk structureel in de organisatie geborgd wordt. 

One Shoe | 13 mei 2016

Reclame- en internetbureau One Shoe is dit jaar als één van de eerste partijen in de branche officieel ISO9001 en ISO27001 gecertificeerd. Met deze certificering toont het Utrechtse bureau aan dat het praktische, transparante en goede procedures hanteert omtrent informatiebeveiliging en dat kwaliteit van het werk structureel in de organisatie geborgd wordt. One Shoe verzorgt zowel reclamecampagnes als digitale oplossingen voor merken als DHL, E.ON, FocusCura, Sanofi en Universiteit Utrecht.

Met dagelijks nieuws over hackers en informatielekken is het van essentieel belang dat kwaliteit van processen en informatiebeveiliging binnen reclamebureaus en internetbureaus goed geregeld is. One Shoe is door externe auditeurs doorgelicht en beoordeeld op zaken als bedrijfsvoering, klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening (ISO9001). Daarnaast is ook de informatiebeveiliging van One Shoe beoordeeld en vastgesteld dat deze voldoet aan internationale kwaliteitseisen (ISO27001).

Informatiebeveiliging bij on- en offline campagnes belangrijker dan ooit

Michel van Velde, oprichter van One Shoe: “Het belang van kwaliteit en informatiebeveiliging is groter dan ooit. Wetgeving verandert en privacy wordt steeds belangrijker. One Shoe ontwikkelt offline en online oplossingen voor grote (inter)nationale merken. Onze klanten hebben met deze certificering de garantie dat we als bureau kwaliteit in onze processen waarborgen en veilig omgaan met gevoelige data. Want niet alleen hosting heeft ISO certificering nodig, ook reclame- en internetbureaus. De lat lag bij ons al hoog dus deze certificering is logische volgende stap en een mooie bevestiging van hoe de processen bij One Shoe zijn ingericht.”

Mirjam van der Werff, Operations Manager: “Als bureau krijg je tijdens de ontwikkeling van websites, applicaties maar ook reclamecampagnes hoe dan ook te maken met vertrouwelijke informatie, persoonsgegevens, grote databestanden, netwerken van andere partijen enzovoort. Bij One Shoe is deze informatie in goede handen. Het fijne is dat een externe partij (Kader) nu ook aangeeft dat onze bedrijfsvoering van goede kwaliteit is. En dat is geen momentopname maar een on-going proces.”

Over bureau One Shoe

One Shoe is het toonaangevende reclame- en internetbureau uit Utrecht en combineert strategie, 
creatie en reclame met UX, web en mobile development. De 40 specialisten realiseren al 10 jaar projecten voor (inter)nationale opdrachtgevers: van complexe webplatformen en mobiele apps tot en met geïntegreerde on- en offline campagnes.

Meer weten? Oprichters Michel van Velde en Floris Derksen gaven een interview aan Emerce Magazine over informatiebeveiliging bij bureaus. Lees het interview hier.