One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Digitale strategie voor wereldspeler Nexans

Nexans is een van de grootste spelers in de kabel- en glasvezel industrie ter wereld. De multinational levert innovatieve diensten en producten die wereldwijd duizenden watt energie en terabytes aan gegevens per seconde vervoeren. Creatief en digitaal bureau One Shoe werkt momenteel aan de digitale strategie en social media strategie, evenals de optimalisatie van de online presence van Nexans.

One Shoe | 17 dec 2019

Digitale strategie voor wereldspeler Nexans

Autonome voertuigen, slimme infrastructuur, de energietransitie: de industriële sector ondergaat een ongekende verandering. Daarom is het voor Nexans belangrijker dan ooit om mee te veranderen en zichzelf opnieuw uit te vinden om een positie in te nemen als ‘the critical link in a globalised and accelerated digital world.’

Het verbeteren van de online presence

Nieuwe innovaties zorgen ervoor dat er een nieuw merkverhaal te vertellen is aan de doelgroepen van Nexans. Wij zorgen ervoor dat dit verhaal consequent kan worden verteld via al hun kanalen, zoals Nexans.com en de interne kanalen (intranet). Als beursgenoteerd bedrijf met hoofdkantoor in Parijs, is de informatievoorziening naar klanten van groot belang. Daarom beheren wij de wereldwijde webplatforms om de interne en externe communicatie vlekkeloos te laten verlopen.

Social media strategie voor het bereiken van de doelgroep

Social media is een belangrijk kanaal om huidige klanten, potentiële klanten en medewerkers te bereiken. Het geeft Nexans de mogelijkheid om hun merkverhaal over te brengen, beleggers op de hoogte te houden, nieuwe medewerkers te werven, het benadrukt hun klantgerichte aanpak en vergroot hun digitale aanwezigheid. Met de social media strategie focussen we ons op de juiste doelgroepen die zijn gevalideerd door data en statistieken. Dit om ervoor te zorgen dat het aantal bezoeken aan de site en de conversie van organisch verkeer en betaald verkeer groeit.