One Shoe logo

Michel van Velde beoordeelt campagne KPN in de Emerce

Founder en CEO Michel van Velde beoordeelt in de Emerce campagne van KPN

One Shoe | 22 jun 2015

Michel van Velde, founder en CEO van One Shoe, geeft in de Emerce zijn mening over de campagne 'Lekker gaan' van KPN.  KPN zet  social influencers in om een streamingdeal te promoten: een abonnement met 5GB aan dataverkeer.

De campagne Lekker Gaan is de eerste campagne waarin KPN zich expliciet richt op jongeren, specifiek mensen die altijd en overal videos online willen streamen. Op een nieuw mobile first videoplatform selecteren vijf bekende curators hun favoriete videocontent met een maximum duur van 13 uur.  De kijker bepaalt zelf de lengte van de playlist. 

Michel van Velde over de campagne 'Lekker Gaan' van KPN:

"Het zal inderdaad 'lekker gaan' met die MB's, want KPN heeft met de campagne ook duidelijk het doel geld te willen verdienen aan het verbranden van data. Dat heeft de consument inmiddels wel door."

"Daarnaast betwijfel ik of de content aantrekkelijk genoeg is om te converteren naar de aanschaf van een abonnement. De art direction over de kanalen heen is goed, maar de call-to-action in de promovideo is minimaal en had beter uitgewerkt kunnen worden. Verder is de User Experience op mobiel goed, maar laat op PC of laptop te wensen over. Jammer, want al deze devices kunnen ook onderdeel zijn van iemands customer journey."