One Shoe logo

Aan de slag met digitale transformatie voor musicalproducent Stage Entertainment

Stage Entertainment, bekend van musical producties als The Lion King, Mama Mia! en Anastasia, zet in op digitale transformatie en wij zijn hierin hun creatieve en digitale partner!

One Shoe | 07 aug 2019

Making Moments Magical

Stage Entertainment is actief in 7 Europese landen en heeft maar liefst 20 theaters. Elke dag ervaren duizenden bezoekers de magie van een musical. De musicalproducent heeft de ambitie om deze magische momenten verder uit te bouwen: niet alleen tijdens, maar ook voor én na de shows. Digitale oplossingen en innovatieve toepassingen gaan hierin - vanuit een Customer Centric-strategie - een essentiële rol vervullen.

Europees replatforming traject

Momenteel zijn we samen met Stage Entertainment bezig met de eerste fase van deze digitale transformatie: het replatforming traject van het webplatform waarop alle Europese websites van Stage Entertainment draaien. Doel is om bezoekers te gaan begeleiden in de volledige musical trip; van het verleiden tot de aanschaf van de tickets tot en met een hotelovernachting en ontbijt de volgende dag. De Franse, Nederlandse, Spaanse, Duitse, Russische en de corporate website hebben straks een uniforme backend, maar wel alle vrijheid om uiting te geven aan landspecifieke en culturele verschillen. We organiseren hiervoor innovatie-workshops met stakeholders uit de verschillende Europese landen. Daarnaast ondersteunen we Stage Entertainment development strategie, user experience, interaction design en visual design.

Eerste mijlpaal: lancering Next Stage Lab

Inmiddels is ook de eerste mijlpaal in de digitale transformatie bereikt. Vanuit de ambitie om puur insight-driven te werken, hebben Stage Entertainment en One Shoe recent het ‘Next Stage Lab’ geopend. In dit lab worden continu nieuwe concepten & optimalisaties voor de nieuwe websites gevalideerd met klanten door middel van UX- en AB-testen. Het lab is gesitueerd in het hoofdkantoor van Stage Entertainment in Amsterdam. Deze nieuwe manier van customer centric denken krijgt zo ook fysiek een plek binnen de organisatie.

Martijn Spaargaren, International E-commerce & Digital Transformation Manager bij Stage Entertainment is eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle nieuwe websites en de daarbij behorende digitale transformatie: “Het doel is dat de nieuwe websites in de verschillende landen beter gaan presteren dan de huidige websites. Om dit voor elkaar te krijgen is het cruciaal dat we extreem klantgericht werken door continu bij de klant te toetsen wat goed is en wat nog beter moet op onze nieuwe websites. De oprichting van “Next Stage” is het startschot om steeds meer een experimenteer cultuur op te tuigen in de verschillende landen."

De komende periode werken we aan de verdere uitrol en doorontwikkeling van het platform. De eerste delen van de nieuwe websites staan nu live middels A/B-testen.