One Shoe logo

One Shoe lanceert nieuwe website voor zorgverlener Omring

We hebben de nieuwe website van zorgverlener Omring gelanceerd! Met deze website richt Omring zich primair op toekomstige cliënten, hun naasten en verwijzers. Het nieuwe Omring.nl moet deze doelgroepen door het steeds veranderende zorglandschap gidsen.Door dit centraal te zetten zijn we tot een website gekomen waar user experience, design en development samenkomen. Zo bouwen we samen aan de zorg van morgen.

One Shoe | 29 okt 2019

De customer journey als rode draad

Omring, een begrip in de regio Noord-Holland, richt zich op mensen die zorg nodig hebben op kwetsbare momenten. Van verzorging tot gespecialiseerde verpleging. Van behandeling tot revalidatie. Bij de ontwikkeling van het nieuwe Omring.nl was de customer journey van de deze gebruikers het uitgangspunt. Waarom is de bezoeker op de website? Wat wil hij te weten komen of doen? Hoe kunnen we bijvoorbeeld iemand helpen die op zoek is naar gespecialiseerde verpleging? En wat wil Omring zelf bereiken met de website? De informatiebehoefte van de bezoeker vormt de rode draad door de website heen. Om antwoord te krijgen op deze vragen is er een toptaak onderzoek gedaan en hebben er verschillende werksessies plaatsgevonden met stakeholders. Met de strategische uitgangspunten die hieruit zijn gekomen zijn we gestart met de User Experience design. 

User Experience Design voor een gebruiksvriendelijke website

Met Atomic Design System, waarin het design opgedeeld wordt in verschillende componenten, is de website op een toekomstbestendige en efficiënte manier gebouwd. Hierdoor krijg je consistentie in de user experience, waardoor het platform makkelijk te gebruiken is.