Total Nederland en One Shoe werken samen in UX traject
One Shoe | 25 mrt 2019
Total is met ruim 14.000 tankstations in meer dan 130 landen een van de grootste internationale energiemaatschappijen ter wereld. One Shoe is voor Total Nederland aan de slag met user experience en customer journey mapping. De aanpak moet bijdragen aan een sterke online merkbeleving en consistente communicatie met de verschillende doelgroepen van Total.
Customer journey mapping voor B2C en B2B
De dienstverlening van Total Nederland richt zich op een breed scala aan doelgroepen. Van de zakelijke rijder met een Total tankpas tot de privé autobezitter die een aankoop doet in een van de Retail concepten op het tankstation zelf. En zelfs tot de levering van smeermiddelen voor de chemische industrie. In een zestal customer journey workshops brengen we samen met Total in kaart hoe deze verschillende klantgroepen Total ervaren en hoe de customer journey van de verschillende doelgroepen van Total er online uit ziet.
Door samen te onderzoeken welke stappen de klant doorloopt en wat zijn informatiebehoeftes zijn, ontdekken we kansen voor de opbouw van de nieuwe website van Total. De komende periode wordt de laatste hand gelegd aan de website in Drupal. Naar verwachting wordt de nieuwe website in het derde kwartaal gelanceerd.