One Shoe logo

Winnaar van twee Dutch Interactive Awards!

Wat een avond! We hebben tijdens de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA) zowel een gouden DIA Award in ontvangst mogen nemen voor community platform Kanker.nl als een zilveren DIA Award voor corporate website DHLParcel.nl! De onafhankelijke jury, met zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld, hebben ons deze awards uitgereikt binnen de categorieën 'communities' en 'corporate'.

One Shoe | 27 jun 2019

Super trots zijn we op de winst van de twee awards, een bekroning op onze samenwerking met Stichting Kanker.nl en met DHL Parcel. Samen met hen hebben wij tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage vol trots de awards in ontvangst mogen nemen.

Community platform Kanker.nl

Met Stichting Kanker.nl ontwikkelden we het community platform Kanker.nl, dé plek in Nederland voor iedereen die met kanker te maken krijgt: patiënten, (ex)patiënten en hun naasten. Ruim 450.000 bezoekers per maand vinden hier uiteenlopende gevalideerde informatie over de ziekte, voeren de dialoog met professionals en wisselen ervaringen uit met lotgenoten.

Jury: "Alle anderen kunnen hiervan leren."

Over Kanker.nl zei de jury het volgende: "De zorgvuldigheid waarmee ze omgaan met hun community is enorm. De cijfers qua gebruik en bereik zijn indrukwekkend en het design is erg to the point. Respect voor de Community Manager die er is en haar mensen kent. Ze hebben bij het herontwerp gehoord van de gebruikers wat er nodig is, en ook het bureau heeft aantoonbaar goed geluisterd naar de wensen van de community. Als je het over een community hebt dan is dít het voorbeeld, en alle anderen kunnen hier van leren."

Corporate website DHLParcel.nl

We zijn al jarenlang de digitale partner van DHL Parcel en zijn continu bezig met het optimaliseren van het digitale landschap van DHL Parcel. De nieuwe website DHLParcel.nl verstevigt de positionering van DHL Parcel als toonaangevend strategisch logistiek partner met een optimale dienstverlening voor zakelijke verzenders én optimaliseert bovendien de gebruikservaring voor ontvangers voor de bezorging.

Over Dutch Interactive Awards (DIA)

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers. Het ingezonden werk wordt beoordeeld op concept, design, UX, resultaat en optimalisatie. De DIA bestaat sinds 2010 en reiken prijzen uit in verschillende categorieën waarbij steeds 6 cases genomineerd zijn.

Nóg twee awards: Drupal Splash Awards

Naast deze mooie awards heeft One Shoe op dezelfde avond voor Kanker.nl en DHLParcel.nl nóg twee awards gewonnen: de Drupal Splash Awards. De Drupal Splash Awards zijn prijzen voor het beste digitale werk gebouwd met het framework Drupal: een toonaangevende open-source CMS voor ambitieuze digitale ervaringen.