Wat betekent de GDPR voor je website?
One Shoe | 23 mrt 2018
Vanaf 25 mei 2018 beschermen wij de privacy van onze gegevens op basis van de nieuwe Europese wetgeving: de GDPR. Dankzij de General Protection Regulation (of de Nederlandse benaming AVG) zijn in elke lidstaat van Europese Unie dezelfde privacy regels van kracht.
Consequenties van de GDPR voor je website
De doorvoering van deze Europese regels kan een ‘ver-van-mijn-bed-show’ lijken. Toch zal bijna iedere organisatie er mee te maken krijgen. Bedrijven zullen hun interne en externe bedrijfsvoering moeten aanpassen om te voldoen aan de nieuwe privacy eisen. Maar de GDPR heeft ook consequenties op digitaal vlak. Heb je bijvoorbeeld cookies op je website? Of formulieren? Bevat je website een ledendatabase? Of kan een externe SEO marketeer eventueel bij je gegevens? Ook hier heeft de GDPR invloed op.
Moet je zelf iets doen?
Bij het ontwerpen en maken van je website of applicatie houden we bij One Shoe altijd al rekening met zaken als privacy en security, en met de invoering van de GDPR is dat niet anders. Maar voor website eigenaren zelf zijn er ook een aantal zaken om rekening mee te houden. Hier hebben we een aantal zaken voor je op een rijtje gezet waarmee je rekening dient te houden als de GDPR in werking treedt.