One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Winst voor One Shoe in naam van iO bij de Drupal Splash Awards

Bij de uitreiking van de Splash Awards gisteravond hebben we onder onze nieuwe naam, iO, twee awards binnengesleept. Zowel ons werk voor Stage Entertainment en Coronaplein.nu viel in de prijzen. Ook onze iO collega’s van Burst wonnen een award voor hun werk voor het International Film Festival Rotterdam (IFFR). De Splash Awards zijn de prijzen voor de beste Nederlandstalige Drupal projecten en worden jaarlijks uitgereikt. 

One Shoe | 29 okt 2021

one shoe splash awards

Drupal is een van de populairste open source content management frameworks. Het wordt gebruikt door de grootste merken ter wereld en blijft in populariteit groeien. Met de Splash Awards wil de organisatie de beste Drupal projecten van het jaar in de schijnwerpers zetten. De projecten van iO zijn door een internationale vakjury beoordeeld op onder meer business case, strategie, ontwerp en bijdragen aan de Drupal community.

Goud en tweemaal zilver voor iO

Musicalproducent Stage Entertainment won Goud in de categorie ‘Commerce’ met hun multisite platform. Dankzij dit platform kan Stage Entertainment een consistente en rijke online ervaring neerzetten voor hun musicals in verschillende Europese landen. De jury zegt hierover: “Een hele mooie gepersonaliseerde beleving, binnen zo'n technisch omgeving. Geweldig paradepaardje voor wat met Drupal mogelijk is.”

In de categorie ‘Healthcare’ is Coronaplein.nu gewaardeerd met een Zilveren award. Het platform, dat in opdracht van Longfonds is gebouwd, is dé plek waar mensen met Long COVID terecht kunnen voor gevalideerde informatie, steun van lotgenoten en contact met professionals. "Geweldig resultaat gezien de korte doorlooptijd. Zeer relevante case op dit moment. Snelheid en flexibiliteit van het platform is indrukwekkend.”

De derde award die iO gisteren won is voor onze iO collega’s van Burst. Voor hun innovatieve virtuele event platform voor het International Film Festival Rotterdam wonnen ze ook een Zilveren award, maar dan in de categorie ‘Publishing Media’. Door de coronapandemie dreigde het vijftigjarige filmfestival in februari 2021 niet door te kunnen gaan. Het platform is in zeer korte tijd van een traditioneel ticketplatform naar een complete online experience getransformeerd. “Een omnichannel benadering tussen web en app maakt dit een interessante case met toegevoegde waarde voor de gebruiker. Geweldige inspanning binnen kort tijdsbestek gemaakt en echt goed om dit festival zo online live te brengen.”

iO - Infinite Opportunities

Onder de naam iO, dat symbool staat voor infinite opportunities, hebben 25 organisaties in Nederland, België, Zweden en Bulgarije hun krachten gebundeld in één merk. Als iO zetten zij zich in om dé end-to-end partner te worden op het gebied van strategie, marketing, content, creatie en technologie. Het doel? Klanten volledig ontzorgen in al hun behoeften. Naadloos over disciplines en locaties heen, en altijd met de focus op de eindgebruiker. Dit doet iO onder andere voor Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo. \

Foto gemaakt door Splash Awards/Rachel Viersma