One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Brandbook ontwikkelen

'The value of identity is that so often with it comes purpose'

Wil je dat jouw merk krachtiger communiceert, vanuit de kern? Laat ons dan jouw merk in kaart brengen in een brandbook. Dat bevat naast scherpe analyses en duidelijke keuzes ook praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt.

Interesse? Neem contact op.
Het DNA van je merk

Waarom een brandbook ontwikkelen?

Een brandbook (ook wel brand guide, brand identity guide of merkpaspoort genoemd) is de basis voor al je marketing- en communicatieuitingen. Als je niet scherp voor ogen hebt waar je merk voor staat, raken je merkuitingen versnipperd. Zowel qua boodschap als qua look & feel. Een brandbook schept duidelijkheid en inspireert tegelijkertijd!

3 redenen om een brandbook te ontwikkelen:

  • Het formuleren van een gezamenlijke missie, visie en kernwaarden zorgt voor draagvlak binnen de organisatie
  • Een brandbook zorgt voor herkenbaarheid van je merk bij zowel medewerkers als klanten
  • Een brandbook zorgt voor consistentie bij het designen en ontwikkelen van al je merkuitingen

Een greep uit onze klanten

We ontwikkelen brandbooks, concepten en campagnes voor uiteenlopende merken en organisaties

  • Kieskeurig
  • ING
  • ibulb
  • Makelaarsland
  • Valspar logo
  • Eurail logo
Strategisch maar concreet

Wat komt er o.a. in het brandbook te staan?

  • Missie: waarom je bestaat
  • Visie: jullie uitdagende kijk op de toekomst!
  • Kernwaarden: waar je voor staat
  • Doelgroep: voor wie je het doet
  • Merkessentie: wie je bent
  • Onderscheidend vermogen: hoe je je onderscheidt
  • Bewijsvoering: wat je doet

Onze beproefde aanpak voor een brandbook ontwikkelen:

Brand Discovery Sessies

Brand Discovery Sessies

In een aantal sessies brengen onze merkstrategen de essentie van je merk boven tafel. Samen met jou en een aantal collega's duiken we in jullie merk: we gaan op zoek naar onderscheidend vermogen, authenticiteit en relevantie. We blijven de ‘waarom’-vraag stellen, gooien aannames overboord en onderzoeken wat er écht toe doet.

Brandbook Ontwikkeling

Brandbook Ontwikkeling

De uitkomsten van de verschillende Brand Discovery Sessies verankeren we in een Brandbook. Hierin staan onder andere de merkvisie, merkmissie, emotionele drijfveer en het handelingsperspectief omschreven. Zo heb je alle richtlijnen voor het gebruik van de merkidentiteit gebundeld.

Brand Identity Design

Brand Identity Design

Straal je visueel uit wat en wie je bent? We hebben ervaren designers in huis die de kern van je merk weten te vatten in een Brand identity. Hiermee leggen we de basis voor de visuele uitstraling van je merkidentiteit.

Helder en inspirerend

Veranker het merk, ontwikkel een brandbook

Een brandbook is vaak de uitkomst van een merkstrategie traject. Maar met het hebben van een brandbook stopt het niet: een brandbook is de leidraad voor alle keuzes die je maakt en alle middelen die je inzet. Het is het fundament voor de campagnestrategie, digitale strategie en toekomstige campagnes.

Op zoek naar een bureau om een brandbook te ontwikkelen?

Michel (Oprichter & Merkstrateeg) vertelt je graag meer