One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Community Platforms

Op zoek naar een manier om mensen online te verbinden, en kennisdeling en interactie te faciliteren?

One Shoe ontwikkelt op maat gemaakte online community websites en platforms. Gebruiksvriendelijk en doelgroepgericht, zodat mensen elkaar gemakkelijk kunnen vinden, kennis kunnen delen, ervaringen uit kunnen wisselen en kunnen netwerken.

Interesse? Neem contact op.
Waardevol en relevant

Waarom een community platform ontwikkelen?

Een online community brengt mensen bijeen rondom een specifiek onderwerp, gedeelde passie, expertise of uitdaging. Voor een succesvol community platform is het ontzettend belangrijk dat het platform waar het op draait, ontwikkeld is vanuit de wensen en behoeften van de deelnemers. De community platforms die One Shoe ontwikkelt, nodigen bezoekers uit om zich te verbinden met het platform. Met aansprekende inhoud, een slimme site structuur, interactie functionaliteiten en zoekfuncties. We doen dit op basis van inzichten uit Digitale Strategie, User Experience en Platform Development, en gebruiken bewezen technologieën.

Belangrijk bij de ontwikkeling van een community:

Interactie & Engagement

Interactie & Engagement

Een community draait om kennisdeling en interactie, maar ook persoonlijke relevantie en inclusiviteit. Dat betekent dat we uitgebreide functionaliteiten ontwikkelen waarmee mensen nieuws en artikelen kunnen plaatsen, kunnen bloggen, kunnen reageren en elkaar berichten kunnen sturen.

Contentbibliotheek

Contentbibliotheek

Naast user-generated content bestaat een community platform vaak ook uit gecureerde inhoud. Zaken als taxonomy, navigatiestructuren en geavanceerde zoekmogelijkheden zijn hier van het grootse belang om ervoor te zorgen dat community leden snel en eenvoudig de informatie kunnen vinden die ze zoeken.

Sterke technische basis

Sterke technische basis

Je community zal groeien. Niet alleen omdat de deelnemers steeds meer inhoud aan het platform zullen toevoegen en het daardoor in volume groeit, maar ook vanwege veranderende behoeften vanuit je organisatie of van de deelnemers zelf. Wij kiezen voor een technische basis die flexibel is en zo is opgezet dat doorontwikkeling mogelijk blijft.

Gebruikersprofielen

Gebruikersprofielen

Deelnemers plaatsen berichten, moderators monitoren gedrag, redacteuren beheren content... Met uitgebreide gebruikersprofielen zorgen we ervoor dat je verschillende rechten voor gebruikers eenvoudig kunt groeperen.

Privacy & security

Privacy & security

Wij besteden bij de ontwikkeling van online communities bovengemiddeld veel aandacht aan privacy & security, en werken met bewezen technieken zoals Drupal en Laravel. Hiermee voorkomen we dat informatie die mensen in alle vertrouwen op jouw community platform delen in de openbaarheid of in verkeerde handen terechtkomt.

Ontwikkel mét de community

Ontwikkel mét de community

Je ontwikkelt een community platform het liefst niet voor, maar mét de deelnemers. Betrek hen vanaf het begin intensief bij ontwerp en realisatie. Neem in een vroeg stadium gebruikersinterviews af, laat community members meehelpen met het generen van ideeën (ideation) voor het platform, breng de customer journey van je community members in kaart en test de ontwerp- en ux concepten met de doelgroep voor livegang in een testlab.

'Beste Community' Dutch Interactive Award voor Kanker.nl

De meest recente community die we hebben ontwikkeld is die voor de maandelijks ruim 450.000 bezoekers van Kanker.nl. Op dit platform vind je uiteenlopende gevalideerde informatie over de ziekte, voert men de dialoog met professionals en wordt er ervaringen uit gewisseld met lotgenoten. En dat deden we niet onverdienstelijk: op het platform zijn inmiddels zo'n 25.000 profielen actief onder begeleiding van 50+ vrijwillige moderatoren. Bovendien won Kanker.nl de Dutch Interactive Award voor de beste community website in Nederland, met jurycommentaar waar we trots op zijn.

Jurycommentaar

'De jury is erg onder de indruk van Kanker.nl. Hoe gevoelig het onderwerp ook, de zorgvuldigheid waarmee ze omgaan met community is enorm. De cijfers qua gebruik en bereik zijn indrukwekkend en het design erg to the point. Respect voor de community manager die er is, en haar mensen kent. Ze hebben bij het herontwerp gehoord van de gebruikers wat er nodig is. En ook het bureau heeft aantoonbaar goed geluisterd naar de wensen van de community. Als je het over community hebt, dan is dít het voorbeeld. Het klopt technisch en is helemaal vanuit patiënt geredeneerd. Anderen kunnen hier veel van leren. ‘Wij zijn er voor jou’, lijkt zo simpel maar is zo consequent doorgevoerd.’

Meer weten over online community platforms?

Job (Business & Digital Consultant) kan je er alles over vertellen!