One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Online klantportaal ontwikkelen

Van strategie en UX Design tot en met ontwikkeling en beheer

Automatiseer bedrijfsprocessen, ontsluit relevante data vanuit je back-office systemen en digitaliseer de interacties met je klant. Allemaal in een maatwerk online klantportaal. Wij ontwikkelen user-driven online klantportalen waarbij klantbehoeften en gebruiksvriendelijkheid altijd centraal staan. 

Interesse? Neem contact op.
OPTIMALE SERVICE EN KLANTBINDING

Bedien je klanten 24/7 met een online klantportaal

Met een online klantportaal (of client portal, extranet of mijn-omgeving) bied je 24/7 service aan je klanten. Producten bestellen, rapportages inzien, afspraken maken, pakketten volgen, contact met de klantenservice...  bundel al dit soort zaken in één online klantomgeving. Met een online klantportaal vergroot je de klanttevredenheid, draag je bij aan klantbinding en creëer je business kansen.

Een klantportaal ontwikkelen doen we o.a. voor: 

  • G4S logo
  • Mitros logo
  • DHL logo
B2B en B2C klantomgevingen

Excellente service met een online klantportaal

Wanneer we bij One Shoe een klantportaal ontwikkelen, zorgen we ervoor dat het naadloos aansluit op de wensen en behoeften van je klant. Met spelers als Coolblue en Bol.com ligt de lat qua online dienstverlening en gebruikerservaring hoog - of het nu om een B2C of B2B klantportaal gaat. Zowel consumenten als zakelijke klanten verwachten (eisen!) tegenwoordig een optimale dienstverlening. Onze klantportalen zijn daarom intuïtief, gebruiksvriendelijk én uitermate intelligent aan de achterkant. 

Waarom een klantportaal ontwikkelen?

Verbeter je klanttevredenheid

Verbeter je klanttevredenheid

  • Maak informatie 24 uur per dag beschikbaar
  • Geef je klant inzicht en grip op zijn diensten
  • Til je service naar een hoger niveau
Vergroot je klantbetrokkenheid

Vergroot je klantbetrokkenheid

  • Vergemakkelijk de contactmogelijkheden met je organisatie
  • Word altijd en overal toegankelijk
  • Intensiveer de communicatie met je klanten
Verhoog je omzet en efficiency

Verhoog je omzet en efficiency

  • Bespaar tijd door het digitaliseren van bedrijfsprocessen
  • Verbeter de efficiency door gerichter klantcontact
  • Benut de mogelijkheden van cross- of up-sell

Een klantportaal ontwikkelen met de juiste aanpak

Strategie

Altijd een maatwerk online klantportaal

Een online klantportaal ontwikkelen we - vanzelfsprekend - speciaal voor je klanten. In de strategische fase krijgen we gedurende workshops Digitale strategie, Customer Journey Mapping of Core Modelling scherp hoe het klantportaal optimaal gaat bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen, merkidentiteit en gebruiksbeleving van je klanten. 

User Experience Design

Intuïtief aan de voorkant

Wanneer we een online klantportaal ontwikkelen, laten we het optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van je klant. En dat doen we niet onverdienstelijk: we winnen internationale prijzen voor de User Experience Design van ons digitale werk. We gebruiken methodieken in als Persona Ontwikkeling, User Testing en Gebruikersinterviews.

Tijdens het ontwikkelen van het online klantportaal voor waardetransporteur G4S hebben we bijvoorbeeld uitgebreid met de winkelketens gesproken om boven tafel te krijgen hoe zij het hun geldstromen inzichtelijk wilden hebben. Op die manier ontwikkelen we een portal dat écht van toegevoegde waarde is voor je klant. 

Techniek

Intelligent aan de achterkant

Qua techniek gaat we in onze aanpak uit van een ‘right tool for the job’ benadering. We ontwikkelen klantportalen met:

We kiezen altijd voor een architectuur die je in staat stelt verschillende databronnen te combineren en aan te bieden. We hebben inmiddels veel ervaring opgedaan met het ontsluiten van data vanuit verschillende databronnen naar intuïtieve dashboards, API ontwikkeling en functionaliteiten zoals SSO, etc.

Ook een online klantportaal ontwikkelen?

Neem dan contact op met Peter (Digital Consultant)