Bied met uw ziekenhuis website een optimale digitale dienstverlening

Kennissessie
Dinsdag 23 januari

 

Kennissessie ziekenhuis websites

De website van uw ziekenhuis speelt een cruciale rol bij het informeren en ondersteunen van uw patiënten en hun naasten, verwijzers, werkzoekenden en secundaire doelgroepen. 

Veel ziekenhuissites focussen op het bieden van voorlichting met informatieve pagina’s over aandoeningen, behandelingen, afdelingen en centra. Maar het bieden van services – zoals het maken van een afspraak of aanvragen van een recept – is minstens zo belangrijk.

Hoe creëert u een ziekenhuis website die al die doelgroepen optimaal faciliteert?

Meld u nu aan!

Praktische informatie

Datum: Dinsdag 23 januari 2018
Tijd: 14.30 - 17.00 uur
Locatie: Janskerkhof 16, Utrecht
Kosten: De kennissessie ziekenhuis websites is gratis en exclusief voor professionals werkzaam bij (topklinisch) ziekenhuizen en UMC’s.

Ja, ik meld me aan

 

Sprekers

Hoe betrekt u binnen het dynamisch speelveld van de ziekenhuisorganisatie alle betrokkenen om te komen tot een succesvolle website of portaal?

Corine Borghardt, senior communicatie adviseur/online marketeer
&
Marit Bosman, hoofd marktonderzoek
St. Antonius Ziekenhuis 

Begin 2017 lanceerde het St. Antonius Ziekenhuis de nieuwe website voor de ruim 1,5 miljoen bezoekers per jaar. Bij de bouw van de nieuwe site in 2016 speelden patiënten een belangrijke rol, zij hielpen actief mee bij de ontwikkeling van de nieuwe site. Inhoud, vorm, technische mogelijkheden, sfeer: bij elke stap woog de mening van de patiënten mee. Dat hebben ze ook weer gedaan bij de bouw van het nieuwe patientenportaal in 2017.

Marit Bosman en Corine Borghardt vertellen hoe St. Antonius Ziekenhuis dit proces heeft vormgegeven en waar u op kunt letten wanneer u hier zelf mee aan de slag gaat.

Hoe laat u als ziekenhuis uw digitale dienstverlening optimaal aansluiten bij uw doelgroepen?

Floor van Riet, User Experience Specialist
One Shoe

UX Specialist Floor van Riet publiceerde onlangs het artikel ‘Toptaken van ziekenhuis websites: zo ondersteun je bezoekers’ op Frankwatching. In deze sessie gaat hij dieper in op de digitale dienstverlening van ziekenhuizen: hoe ontwikkelt, manage en optimaliseert u services die aansluiten op de behoeften van patiënten? En hoe zorgt u dat u hierin de juiste investeringskeuzes maakt?

Floor van Riet adviseert bij One Shoe zorgorganisaties als het OLVG, Thuisarts, Omring, Espria en St. Antonius Ziekenhuis over de inzet van online en vertaalt strategische keuzes in digitale concepten. 

 

Wilt u de sessie bijwonen?

Ja, ik meld me aan