One Shoe logo

Versturen, traceren en ontvangen. Zo geregeld, zo geleverd.

DHL Parcel website

Met enkele klikken een pakket versturen of snel opzoeken waar het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint is? Het vernieuwde dhlparcel.nl maakt het voor de particuliere én zakelijke klanten van DHL Parcel nog prettiger om snel pakketten te verzenden en te volgen.

Sneller, eenvoudiger, intuïtiever

DHL Parcel biedt onder meer een alles-in-één verzendservice voor het verzenden van grote aantallen pakketten, maar ook maatwerk API-oplossingen en plug-ins voor webwinkels, het verzorgen van kwetsbare zendingen voor healthcare-organisaties tot een retourproces dat perfect is afgestemd op de hightech-sector. One Shoe en DHL Parcel trekken al jaren samen op om het digitale landschap van DHL Parcel te optimaliseren met de focus op user experience design, visual design, back-end en front-end.

Ditmaal had DHL Parcel behoefte aan een nieuwe website die past binnen de huidige strategie waarin DHL Parcel haar service voor zakelijke (e-commerce) verzenders steeds verder uitbreidt. Eén website dus, voor een gecombineerde doelgroep: enerzijds om de gebruikservaring voor consumenten verder te optimaliseren en anderzijds om de doelgroep zakelijke verzenders volledig te faciliteren.

Meer service voor zakelijke verzenders

In slechts drie maanden tijd hebben we met Drupal 8 het nieuwe dhlparcel.nl gebouwd: met dit platform biedt DHL Parcel zowel de consument als de zakelijke klant alle informatie en tooling die hij nodig heeft.

Zakelijk

E-commerce, retail, automotive… Op de sectorpagina’s kan men alle informatie vinden over slimme tools en services die geschikt zijn voor zijn of haar specifieke situatie. Middels storytelling is het verhaal van DHL beeldend vormgegeven. En nog makkelijker: zakelijke klanten kunnen vanaf nu direct zelf een zakelijk account bij DHL aanmaken en starten met versturen via My DHL Parcel.

Resultaten:
• Groei bezoek zakelijke pagina’s 35%
• Organisch verkeer groeide met 31%
• Duur van het bezoek groeit met 71%
• Stijging in conversies (offerteaanvragen): 33%
• Ruim 200 nieuwe klanten gestart via de Self Onboarding Tool vanaf medio januari

Consumenten

Consumenten hebben op de nieuwe website vanuit het eerste scherm direct toegang tot de toptaken zoals track en trace, bezorger gemist, vind een DHL punt en pakket versturen. Met slechts een paar klikken is het antwoord gevonden of het pakje onderweg! Daarnaast worden consumenten beter ondersteund dankzij de onderdelen veelgestelde vragen, kennismatrix met informatie, telefoonlijn-wachttijden en dynamische weergave van openings- en sluitingstijden van de verschillende klantenservice kanalen.

Resultaten:
• Wachttijden real time in beeld op de support pagina
• Bouncepercentage met 25% gedaald
• Aantal gebruikers is met 70% gestegen

Vrijheid met een flexibele backend

Om ervoor te zorgen dat DHL Parcel snel en handig kan inspringen op de klantbehoeften hebben we een nieuwe flexibele backend ontwikkeld op basis van Drupal 8. Dit hebben we gerealiseerd door het ontwikkelen van herbruikbare componenten waarmee DHL zelf nieuwe en dynamische web campagnepagina’s kan creëren die aansluiten op hun doelgroep. Alle code en functionaliteit die in de back-end zit zorgt er ook voor dat de sitebeheerder zelf alle pagina’s kan bouwen met de content elementen en niet afhankelijk is van een websitebouwer.

Schaalbaar met multi-site aanpak

Op basis van de goede resultaten is er nu interesse vanuit andere landen om de aanpak van DHL Parcel Nederland over te nemen. Daarom hebben we dhlparcel.nl middels een multi-site omgeving schaalbaar opgezet: dankzij herbruikbare elementen kunnen DHL Parcel business units in andere landen nu binnen 2 dagen een site opgeleverd krijgen! Nieuwe landen profiteren bovendien zo van toekomstige ontwikkelingen op het hoofd (moeder)niveau van de website.

+31%Stijging in organisch verkeer
+33%Stijging in conversies
+71%Stijging in bezoekduur
-25%Daling bouncepercentage

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel


Volgende