One Shoe logo

Grenzeloos treinreizen door heel Europa

Eurail

Al meer dan 50 jaar maakt Eurail flexibel en onbeperkt treinreizen door Europa mogelijk. In een merkstrategie traject hebben we samen met Eurail opnieuw gekeken naar de strategische positionering van de merken Eurail en Interrail en de diensten en producten die deze aanbieden.

Merkstrategie

Interrail en Eurail, wie kent het niet. Mooie natuur landschappen, dorpen en steden die aan je voorbijtrekken. De mooiste herinneringen van je (rond)reis door Europa in de trein. Eurail is wereldwijd het symbool voor grenzeloos treinreizen door Europa. Daarnaast heeft Eurail Group G.I.E. sinds 2007 de verantwoordelijkheid van beheer, marketing en distributie van zowel de Eurail producten als de Interrail Passes. Met zowel Eurail en Interrail in het portfolio wilde Eurail Group G.I.E. een merkstrategie die daarop goed blijft aansluiten. Samen met One Shoe is een uitgebreid traject doorlopen om de toekomstvisie voor de beide merken te ontwikkelen. Interviews, werk-en inspiratie sessies hebben tot een interne toekomstvisie geleid. Dit document is de basis voor de merkstrategie van Eurail. Nu en in de toekomst.

Video content strategie

Naast de merkstrategie zijn we aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een uniforme video content strategie. Eurail verbindt meer dan 35 Europese landen, culturen en nationaliteiten met elkaar. En meer dan 500.000 mensen kiezen jaarlijks voor de unieke en toegankelijk reiservaring van reizen met de trein over meer dan 250.000 km verbonden spoorwegen. Zo heeft de strategie ontwikkeling geleid tot guidelines voor het posten van (alle) video’s op de social mediakanalen, waaronder Facebook, twitter en YouTube. Hierdoor kan in alle deelnemende landen uniforme content worden geplaatst.

Educatieve animatie video's

Voor Customer services van Eurail hebben we een nieuwe stijl ontwikkeld voor educatieve animaties. Met deze geanimeerde video sloeg Eurail een nieuwe weg in. Het resultaat? Educatieve animaties die geschikt zijn voor meerdere social media kanalen, in verschillende formats (taal en lengte), die de verschillende klantengroepen aanspreekt en ook voor interne training en educatie voor het personeel gebruikt kan worden. De nieuwe animatie stijl is zo ontworpen dat deze eenvoudig kan worden voortgezet voor toekomstige video's bestemd voor externe en interne communicatie van Eurail. 

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel


Volgende