One Shoe logo

Zo reis je met het OV in 2020

GVB Amsterdam

Vervoerder GVB wil met haar online dienstverlening voorbereid zijn op de reiziger van de toekomst. One Shoe hielp GVB bij het visualiseren van de klantreis in 2020.

Elke dag 1 miljoen reizigers

GVB, het OV-bedrijf in en rond Amsterdam, vervoert dagelijks maar liefst 1 miljoen reizigers. Met de tram, metro, bus en veerpont. De digitale middelen – websites, apps, webshop en mijn omgeving – spelen een belangrijke rol in de reis van de klant.

De digitale toekomst voor GVB

GVB wil de komende jaren hun online ecosysteem volledig herzien en voorbereid zijn op een digitale toekomst waarin reizigers proactief reisadvies krijgen en in- en uitchecken met hun smartphone.  

Maar hoe ziet de ideale reis er in 2020 uit? Welke digitale services heeft een forens nodig en hoe begeleid je een buitenlandse toerist bij zijn reis door Amsterdam? Samen met de experts van GVB brachten we de toekomstige klantreis tot leven. 

Klantreis in kaart

Customer Journey Mapping

Met circa 20 experts van GVB en de specialisten van One Shoe brachten we de trends en de klantreis van de toekomst in kaart. Van digitale reisproducten, mobiel betalen, progressive web apps, chatbots tot een reisadvies op basis van je reisgedrag.

In groepjes werkten we de huidige én toekomstige reis uit van de belangrijkste doelgroepen van GVB. We keken naar acties, vragen, emoties en de digitale middelen. 

Schermen van de toekomst

De klantreis van de buitenlandse toerist, een dagjesmens en forens kwam tot leven. We ontdekten waar de kansen lagen om de reis zo prettig mogelijk te maken. 

Onze UX designers ontwierpen de schermen van de toekomst: digitale oplossingen voor het kopen van reisproducten, vinden van reisinformatie en stellen van vragen aan GVB. 

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Floor (UX Lead)


Volgende