One Shoe logo

Bloembollen: daar bloei je van op!

iBulb campagne

Hoe laten we meer mensen het plezier en de voldoening van bloembollen ervaren? Samen met iBulb, de promotieorganisatie van de Nederlandse bloembollensector, lanceerden we de internationale multichannel campagne 'Bloembollen, daar bloei je van op!'

Dalende interesse in bloembollen

Het najaar is hét moment om bloembollen te planten. Als je de bloembollen voor de eerste vorst in de grond stopt, dan heb je komend voorjaar een tuin vol bloemen. De bloembollensector ziet echter dat de consument weinig kennis heeft van (het planten van) bloembollen en moeite heeft met het moment van planten (najaar & vroeg in voorjaar), wanneer mooi weer niet gegarandeerd is. Het gebruik en daarmee de verkoop van bloembollen voor tuingebruik staat in veel afzetlanden onder druk.

Campagne doelstelling

Om het kennisniveau over bolproducten te vergroten, het imago van de bloembol te versterken en het gebruik ervan te stimuleren ontwikkelden we met iBulb de campagne ‘Bloembollen, daar bloei je van op!'

Campagne concept

Wat bloembollen onderscheidt van kant-en-klare bloemen is het plantmoment en het proces van het planten. De een tuiniert vaker dan de ander maar voor bijna iedereen geldt: tuinieren helpt heerlijk ontspannen. Lekker in de natuur bezig zijn en verstand op nul. Daarnaast is bloembollen planten een leuke tuinklus om samen met de (klein)kinderen te doen. Spelenderwijs leren kinderen van alles over de natuur. Het geeft jong en oud voldoening. Deze voldoening past in de tijdsgeest met de huidige herwaardering van ambachtelijke, biologische en lokaal geproduceerde producten. En de beloning voor je inspanningen volgt in het voorjaar!

Multichannel campagne

De campagne bestaat uit verschillende componenten waarbij de voldoening van het plantproces gevisualiseerd wordt, jong én oud. Daarom hebben we gekozen voor een frisse fotografie en verschillende karakters die met hun handen in de aarde plezier hebben in het planten van de bloembollen.

De campagne bestaat uit:

  • out-of-home billboarding
  • Instagram en Facebook videostrategie
  • online bannering/display campagne

In alle middelen staat de voldoening van het werken in de natuur, het buiten zijn én het plezier in het plantproces voor jong en oud centraal. Zo geven we het planten van bloembollen een nieuwe impuls!

Benieuwd wat wij voor je merk kunnen doen?

Michel weet alles over campagnes


Volgende