One Shoe logo

Stormtroopers nemen Utrecht over

Kinepolis campagne

Kinepolis bouwde een megabioscoop in Utrecht. Met 14 zalen en 3200 stoelen is Kinepolis Jaarbeurs een van de grootste bioscopen van Nederland. One Shoe verzorgde de opvallende Star Wars-campagne rondom de opening van de bioscoop, om jong en oud naar de bioscoop te trekken.

Kennismaken met de nieuwe bioscoop

Speciaal voor de première van Rogue One: A Star Wars Story opende de bioscoop eenmalig nog vóór de officiële opening hun deuren. Zo kregen de echte filmliefhebbers al de kans om kennis te maken met de megabioscoop en de Laser ULTRA-zaal, die is voorzien van Dolby Atmos-geluid, een scherm van 156 m² en bijna vijfhonderd stoelen.

"Utrecht moet massaal naar de nieuwe bioscoop, én terugkomen"

Elke bioscoopbezoeker, van jong tot oud, is door middel van een guerrilla campagne op de hoogte gebracht van de nieuwe megabioscoop. Omdat geen enkel bioscoopbezoek zonder popcorn kan, was dit gepofte sentiment samen met de nieuwe Star Wars film de rode draad van de campagne. Een groep Stormtroopers landde op Utrecht Centraal en brachten - na een tocht door de stad - een opvallende gouden popcorn naar de nieuwe film walhalla. Overal in de stad stonden straatmuzikanten die de officiële Star Wars tune ten gehore brachten. Zelfs vanaf de Domtoren speelden de klokken mee!

Star Wars was overal

Tja, wat zou jij doen als je opeens stormtroopers in je stad ziet marcheren? De fictieve soldaten uit Star Wars film waren een opvallende verschijning in het centrum van Utrecht, de aandacht van het winkelend publiek was overweldigend en mensen plaatsten massaal foto's op social media. Ook verschillende media zoals het AD en De Telegraaf pikten het groots op. Al deze (media) aandacht leidde tot een succesvolle en massaal bezochte premiére van de Star Wars film in Kinepolis Jaarbeurs. 


Kom meer te weten over

Benieuwd wat wij voor je merk kunnen doen?

Michel weet alles over campagnes


Volgende