One Shoe logo

Heel Utrecht in de ban van Star Wars

Kinepolis Jaarbeurs

Kinepolis Jaarbeurs is met 14 zalen en 3200 stoelen dé megabioscoop van Utrecht en een van de grootste bioscopen van Nederland. One Shoe verzorgde de opvallende Star Wars-campagne rondom de opening van de bioscoop.

Kinepolis Jaarbeurs Utrecht nieuwe megabioscoop

De nieuwe bioscoop Kinepolis Jaarbeurs opent officieel in februari 2017. Het wordt met 14 zalen en 3.200 stoelen de grootste bioscoop van Utrecht en een van de grootste bioscopen van Nederland.
Speciaal voor de première van Rogue One: A Star Wars Story opende de bioscoop op 14 december 2016 vroegtijdig haar deuren. Zo kregen de echte filmliefhebbers nog vóór de officiële opening al de kans om kennis te maken met de megabioscoop.

Star Wars-campagne brengt ultieme filmbeleving naar de stad

De Star Wars-film leent zich uitstekend voor de ultieme bioscoopbeleving die het gloednieuwe Kinepolis biedt, dankzij de innovatieve beeld- en Dolby-Atmos geluidstechnologie.
Voor deze softlaunch ontwikkelde One Shoe de Star Wars teasercampagne die heel Utrecht duidelijk maakte dat je voor de première van de Star Wars film bij Kinepolis Jaarbeurs Utrecht moest zijn.

Stormtroopers landen in Utrecht

Kinepolis laat film op allerlei manieren tot leven komen. Dat gaat verder dan de vier muren van de bioscoop. Daarom brachten we met deze campagne de Star Wars-beleving direct de stad in.
Speciaal voor de openingsfilm landden de Stromtroopers uit Star Wars in Utrecht en marcheerden door de stad naar de nieuwe megabioscoop.

Star Wars tune vanaf de Domtoren

Tijdens de première van Rogue One op woensdag 14 december klonk de bekende theme song van Star Wars door heel Utrecht vanuit het carillon van de hoogste kerktoren van Nederland: de Dom.
Vervolgens zetten ook alle straatmuzikanten het Star Wars nummer in waardoor de muziek zich als een inktvlek door de stad verspreidde. Bij Kinepolis zelf zat een 10 koppig orkest die het nummer met de Dom meespeelde.

De pers

De Stormtroopers waren een opvallende verschijning, de aandacht van het winkelend publiek was overweldigend en mensen plaatsten massaal foto's op social media. Ook de media pikten het groots op.
Onder andere RTV Utrecht ("Stormtroopers marcheren door Utrecht"), het Algemeen Dagblad ("Heilsoldaten oog in oog met stormtroopers") en De Telegraaf ("Star Wars neemt Utrecht over") berichtten over de Star Wars-campagne.
Al deze media aandacht leidde tot een succesvolle en massaal bezochte premiére van de Star Wars film in Kinepolis Jaarbeurs.


Credits

  • One ShoeCreative- en digital agency
  • Henriette VerkerkBusiness Director
  • Tijs MoormannAllround Producer
  • Co PrinsCopy Writer
  • Michiel KeserArt Director
  • KinepolisKlant
  • Carl Lenaerts en Martijn VisscherVerantwoordelijk bij klant
  • Big ShotsProductiemaatschappij Star Wars muziek
  • Nicky BrinkmanProject Manager
  • Kristiaan AsschemanRegisseur
  • Robin DatemaDOP
  • Rick Bruins , Maikel HurtsCamera
  • Mark Kloosterhuis Geluid
  • Jaro Gevers Opnameleiding
  • Ellis Thomas Productie
  • Frits Marchand Edit
  • Iwen Legro Sounddesign
  • Merijn VeldhuisDIT
  • Promodukties Productiemaatschappij Stormtroopers
  • Sander Schönhuth ​Creative Director
  • Koen Laureij Persfoto's AD Utrechts Nieuwsblad

Volgende