One Shoe logo

My DHL Parcel: The new standard for shipping

DHL Parcel

My DHL Parcel is een zeer gebruiksvriendelijke webapplicatie, op basis van de allernieuwste technieken, voor het verzenden van grote hoeveelheden zakelijke zendingen.

Intuïtieve tooling

De wereld van logistiek en pakketvervoer wordt vanwege de groei in e-commerce steeds intensiever en complexer. Voorheen beschikte DHL Parcel over uiteenlopende tooling voor webshops en bedrijven die veel pakketten en pallets verzenden. Aan ons de uitdaging om een oplossing te ontwikkelen waarmee alle bestaande DHL-producten werden geïntegreerd in één gebruiksvriendelijke verzendservice, zodat zakelijke zenders eenvoudig en intuïtief grote aantallen pakketten kunnen verzenden.

Eenvoudig zendingen verwerken

Met My DHL Parcel hoef je niet meer zelf wegwijs te worden in de verschillende diensten van DHL Parcel. Het systeem kiest de juiste service en regelt de facturatie zelf. Hierdoor kunnen gebruikers snel, eenvoudig en intuïtief grote hoeveelheden zendingen aanmaken, verwerken en volgen. Mogelijkheden van My DHL Parcel:

  • Gehele zending configureren in een paar clicks
  • Het juiste product wordt automatisch aan een zending gekoppeld
  • Direct extra services selecteren (afleverlocaties, verzekeringen)
  • Meerdere zendingen tegelijkertijd voorbereiden
  • Labels printen
  • Pick-ups inplannen
  • Adresboekbeheer
  • Accountstructuren en multi-level organisatiestructuren opzetten
  • Userfeedback geven (Usabilla)
  • Track & Trace
  • Uitgebreide rapportagemogelijkheden
  • Gepersonaliseerde instellingen

Efficiency én kwaliteitsslag in één

De grootste succesfactor is het feit dat de verzender niet gehinderd wordt door de enorme hoeveelheid functionaliteiten aan de achterkant: we zijn erin geslaagd de taken in de applicatie te vereenvoudigen, de user-flow te optimaliseren en het aantal keyscreens te minimaliseren tot één Single Page.

Ter vergelijking: de oude tool IntraShip had vier schermen om pakje aan te maken. My DHL Parcel heeft slechts één pagina voor het gehele verzendproces. Dat resulteert in een 100% tijdswinst. Waar een ervaren IntraShip gebruiker 1 minuut nodig had om een zending te boeken, kan dat in My DHL Parcel in een halve minuut.

Op basis van de nieuwste technieken

Met deze hoogkwalitatieve digitale dienstverlening loopt DHL Parcel voorop in de branche, zowel op het gebied van customer centricity, het hoge niveau van selfservice als de gebruikte techniek: MyDHLParcel is een Single Page Applicatie ontwikkeld met de nieuwste technieken zoals het AngularJS Javascript Framework op basis van Google Material Design, de designfilosofie van Google voor een optimale User Interface.

Winner 'Best use of Digital in Transport Sector' 2018
Winner 'Best Web Service & Application' & 'Best Structure/Navigation' 2018
Winner 'Excellence in User Experience Design' 2018
Winner 'Best Transport Website', 'Best UX' & 'Best Webapplication' 2018

Een indrukwekkend resultaat

Het gebruik van My DHL Parcel is spectaculair gegroeid ten opzichte van de vorige tooling: binnen 12 maanden na lancering wordt 37% van het totale volume zendingen via My DHL Parcel verzonden. My DHL Parcel verwerkt wekelijks 75.000+ zendingen, geboekt door ruim 6.000 actieve gebruikers.

+12%Groei in dagelijkse zendingen
6000+Actieve gebruikers
-25Daling in support vragen
-50%Tijdwinst aanmaken van zending

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel


Volgende