One Shoe logo

Creative & Digital Agency

Premium digital brand experience voor een eigenwijs merk

Pode website - Leolux Furniture Group

Tijdens de coronapandemie zitten veel mensen thuis. Daardoor is een fijn interieur belangrijker dan ooit. Doordat het bezoeken van winkels niet altijd kan, speelt online inspiratie een nóg grote rol in het koopproces dan voorheen. Pode speelt hierop in door haar digitale merkbeleving te versterken met een geheel nieuwe website.

Over Pode

Meubelmerk Pode is in 2008 opgericht en maakt onderdeel uit van het Nederlandse design meubelmerk Leolux Furniture Group. Voor Pode gaat design verder dan slechts één ontwerp maken. Ze bieden complete collecties met meubels en accessoires aan die elkaar perfect aanvullen. Zo maken ze van je interieur een mooi geheel.

De weg naar beleving

Pode wilde graag de transitie maken van een functionele website naar een digitaal inspiratieplatform waar beleving centraal staat zonder functionaliteit te verliezen. Waar de oude site op een overzichtelijke manier de verschillende meubels toonde, zorgt de nieuwe website met toonaangevende lifestylefotografie, strakke animaties en video voor een veel sterkere beleving van het merk en de producten. De nieuwe website stelt de wensen van de consument volledig centraal. Naast de superieure beleving is navigeren op de website instinctief en staan verkooppunten duidelijk aangegeven.

Digital storytelling

Het is van groot belang dat het design van de nieuwe website een goede weerspiegeling is van waar de meubelcollectie van Pode voor staat: alle meubels zijn ontworpen door internationale topdesigners en hebben een speelse stijl met een strakke vormgeving. De verschillende meubels zijn allemaal handvervaardigd en vertellen ieder een uniek verhaal terwijl ze elkaar perfect aanvullen qua beeldtaal, kleur en gevoel. 

Deze stijl is door ons doorvertaald naar de website door middel van storytelling, digital design en verschillende, interactieve elementen. Het vernieuwde Pode.eu staat in het teken van beleving en inspiratie. De bezoeker komt verrassende interacties en ontwerpelementen tegen die uitnodigen om uitgebreid rond te kijken. De website heeft als doel om mensen zich door de presentatie te laten inspireren en uiteindelijk hun weg naar de dealers vinden om de gekozen meubels in het echt te bekijken en aan te schaffen.

Het nieuwste van het nieuwste

De nieuwe website is niet alleen qua design, maar ook qua techniek hypermodern. We hebben de website ontwikkeld met frontend framework Next.JS in combinatie met Cloud (SaaS) CMS Storyblok. Deze headlessoplossing is volledig toekomstbestendig en stelde het designteam in staat om hun creativiteit de vrije loop te laten om de best mogelijke merkbeleving te realiseren. 

Voor het verwerken van data in deze headless oplossing hebben we gekozen voor GraphQL. Dit maakt de data load zo klein en efficiënt mogelijk waardoor de website altijd snel reageert. Dankzij de gekozen techniek zijn vloeiende overgangen tussen verschillende pagina’s, diverse scrolleffecten en intuïtieve animaties mogelijk. Voor de animaties hebben we gebruik gemaakt van Framer Motion. Dit zorgt ervoor dat we animaties van hoge kwaliteit op de website kunnen gebruiken. We hebben alles uit de kast getrokken om bezoekers de ultieme Pode merkbeleving aan te bieden.

Samenwerking

Om deze website te realiseren hebben we nauw een zeer prettig met Pode samengewerkt. Harold Lunenburg, Senior Online Marketeer bij Leolux vertelt: “De samenwerking met One Shoe is van het allereerste moment perfect verlopen. De creativiteit op het gebied van design en techniek heeft een grote rol gespeeld in de website zoals deze nu staat.

Bekijk de site www.pode.eu.


Topics:

Samen jouw merkstrategie bepalen?

Michel (Oprichter & Merkstrateeg) geeft persoonlijk advies over merkstrategie


Volgende