One Shoe logo

Shell LiveWIRE campagne

Shell & KvK campagne

Shell LiveWIRE, het ondernemersprogramma van Shell en KvK, helpt jonge innovatieve ondernemers met de ontwikkeling van hun bedrijf. One Shoe heeft het communicatieconcept en de campagne ontwikkeld voor de finale.

Shell LiveWIRE

Shell LiveWIRE is de toonaangevende nationale startersprijs en hét programma voor ambitieuze jonge vernieuwende bedrijven. Shell LiveWIRE is een internationaal Shell-programma dat in 14 landen wereldwijd wordt uitgevoerd. In Nederland is de Kamer van Koophandel partner. Al ruim 2500 starters doorliepen in de afgelopen 12 jaar het LiveWIRE programma.

Nieuwe positionering

Het programma loopt al 18 jaar en had behoefte aan een nieuwe positionering. De markt van “startup programma’s” is de laatste jaren enorm veranderd met de komst van bijvoorbeeld Startup-Bootcamp en Rockstart. De kracht van LiveWIRE  kwam tussen deze programma’s niet meer duidelijk naar voren. Het eigen gezicht had een facelift nodig en die hebben we gegeven.

Campagne

We hebben de hele campagne rondom LiveWIRE in aanloop naar de finale ontwikkeld. Het concept is heel breed ingezet: van communicatiestrategie tot een multichannel campagne bestaande uit print, outdoor, eventdecoratie, online display campagnes en een sterke social media contentstrategie. De doelstellingen van LiveWIRE - meer bezoekers en meer aanmeldingen voor het programma - zijn ruimschoots gehaald, tot grote tevredenheid van Shell en de KvK.

GET WIRED!

GET WIRED! Visueel staan de ‘wires’ centraal - het verbindende element, ‘de rode draad’, van de campagne. De wires staan symbool voor ons programma en komen terug in alle middelen.


Kom meer te weten over

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Michel


Volgende