One Shoe logo

Chattend je nieuwe woning in

qlinker

In één app je nieuwe woning vinden, contract afsluiten én reparatie aanvragen. Het kan allemaal met de qlinker app! Samen met qlinker hebben we app ontwikkeld die door middel van een chatbot het huren persoonlijker, makkelijker, en beter maakt.

qlinker: de woningcorporatie van de toekomst

Met ruim 28.000 woningen is Mitros één van de grotere woningcorporaties van Nederland. Initiatiefnemer Mitros heeft onder de naam qlinker een nieuwe woningcorporatie opgezet die het huren zo gemakkelijk mogelijk maakt en het klantcontact volledig digitaal afhandelt. Daarmee bouwden we de woningcorporatie van de toekomst.

Strategisch digitaal partner

Als strategisch digitaal partner hebben we qlinker ondersteund bij het design, User Experience en ontwikkeling van zowel de website qlinker.nl als de mobiele app. Daarnaast adviseerden we qlinker over gekozen technieken (React Native en NodeJS/typescript) en inrichting van de digitale oplossing.

Mobiele app voor iOS & Android

Samen met qlinker hebben we een app ontwikkeld waarmee gebruikers met behulp van een Chatbot hun toekomstige woning volledig digitaal vinden en huren. In de app zijn zoveel mogelijk processen geautomatiseerd en gedigitaliseerd, zodat huurders snel en makkelijk op een potentiële nieuwe woning kunnen reageren. Maar de dienstverlening gaat nog veel verder dan dat: huurders kunnen met één druk op de knop van hun smartphone alles rondom hun huren regelen: van het oplossen van een lekkage tot het betalen van de huur.

Twee apps, één keer bouwen

De app is gebouwd in React Native, waardoor het mogelijk is om in één keer een app te ontwikkeld voor Android en iOS, terwijl de eigen gebruikersinterfaces van ieder platform kon worden aangehouden. Collega Jordy schreef een blog over de voordelen van React-Native voor app ontwikkeling.

q, jouw digitale assistent

De chatbot van qlinker, genaamd q, is slim! Met behulp van artificial intelligence platform Flow.AI hebben we een chatbot ontwikkeld die antwoord heeft op al je vragen. Zo vertelt de chatbot hoeveel woningen er voor je beschikbaar zijn en laat het je weten zodra er nieuws is over je mogelijke nieuwe woning. Heb je toch nog een onbeantwoorde vraag? Dan wordt je automatisch doorgeschakeld naar de Live Chat.

De beste functionaliteiten gekoppeld

De qlinker app brengt de beste functionaliteiten en services bij elkaar, met één doel: huren persoonlijker, makkelijker, en beter maken. Naast Flow.AI voor de chatbot gebruiken we Freshdesk voor het afhandelen van direct klantcontact door middel van Live Chat en Messagebird voor het beveiligen van accounts en het versturen van updates over de status van een woning. Bovendien wordt de app dankzij Google's platform Firebase voorzien van een krachtige oplossingen zoals authenticatie, hosting, push-notificaties en analytics.

Doorontwikkeling

Hier blijft het niet bij: in de toekomst zullen we meerdere features gaan toevoegen, zoals het inschieten van reparatieverzoeken, contact leggen met je buren en een beheerders bord. Wat altijd hetzelfde zal blijven is dat je alles op één plek kan regelen: in de qlinker app. Daarmee is qlinker er voor de huurder, waar en wanneer zij dat nodig hebben. De app is te downloaden voor iOS en Android.


Kom meer te weten over

Meer weten over deze case?

Neem dan contact op met Floor (UX Lead)


Volgende